Spoštovani

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, zbiranja statistik, deljenja vsebin na socialnih omrežjih in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletne strani soglašate s piškotki.

Več o piškotkih

 
Naslovnica (izbor) arrow BERI arrow Posamezne pesmi arrow Po avtorjih arrow sLOVEnec in sLOVEnka

sLOVEnec in sLOVEnka Natisni Priporoči prijatelju
Napisal/a Klavdija KIA Zbičajnik, v petek, 01. dec. 06
Ocena urednika:   
Ocena uporabnikov:      (0 glas)
 

Se lahko skrijem tukaj
v zavetju burje in poljuba?
Te lahko objamem gruda ljuba,
v srcu slišim šepetati raj?

Vem, želeli so te jariti,
s črnimi srajcami reke kaliti.
Vem, želeli so ti pankrte valiti,

v domače mleko tujo kri izliti.

Se lahko skrijem tukaj
za gorami in izviri čistih Alp?
Bodi trdna in ne daj jim skalp,
dvigni roke, v žalosti ne hiraj.

Tisoč let lepota tvoja je magnet.
Vedno in znova spet gojijo apetite,
za vse umazane in žaljivke skrite.
Nikdar ne bo pretežko zate umret.

Samo ena si preljuba domovina.
Nihče ne bo več s tujim glasom pel.
Nihče ne bo tvoj rod preklel.
Splavajo naj iz dežele pelina.

Od koruznih polj do morja.
Od zarisane meje do obzorja.
Čez tri vrhove in v vse doline,
kar je čistih nikdar ne mine.

Kdor želel bo to zemljo teptati,
moral bo v lastni krvi stati.
Kdor bo vnašal razdor in nemir,
občutil bo v kosteh prezir.


Samo registrirani uporabniki lahko pišejo komentarje.
Prosimo, prijavite se ali registrirajte.



 Komentarji uporabnikov (43) KOmentar RSS
Objavil/a klas, v 01-12-2006 17:46,
1. ...
Samo ti si ena .... (cenzura, da me kdo ne toži)
 

Objavil/a Solvenus, v 01-12-2006 18:58,
2. LOVE&LOVE
Čvrsta in domoljubna je ta solvenska pesem! 
Klasje se priklanja našim novim energijam! Ne vrag, le sosed bo mejak, če ne bo divjak! Še partizani bi jo bili zapeli, ako bi bila uglasbena, kaj je ne bi novi solvenski rodovi! Čas je, da grejo naši vojščaki v svet, pod praporom, ki naj vihra v solvenskem vetru!! 
Tu smo mi doma, Solvenci. Od Neptuna do Plutona, od Sonca pa do Supernove.
 

Objavil/a Klavdija KIA Zbičajnik, v 01-12-2006 19:58,
3. Slovenec in Slovenka
Gotovo, sem prepričana, da si želel napisati... 
Samo ti si ena... 
- domoljubna 
- ponosna 
- zavedna 
- takšna prava 
- dobro vzgojena... Slovenka! 
Samo, zdaj me tista cenzura nekam bega, listam po pravnih aktih, berem o tem, kako je pogoj biti Slovenec, preden postaneš državljan EU, ne vem ali sem v vlogi obtožene ali se naj postavim v bran, da klas ne pade ...  
:grin  
Kakorkoli... naj Vas ne bo sram biti Slovenec, Slovenka. Če čutite drugače, to ni več moj problem. Napišite pesem multikulturno, saj znate, jaz imam ene korenine, ki jih častim.
 

Objavil/a Daimon, v 01-12-2006 23:03,
4. hm..
Nastopa čas, ko se narodi stapljajo v enega, Slovenec pa šele svojo narodno zavest išče...
 

Objavil/a rok grčar, v 01-12-2006 23:40,
5. sLOVEnec in sLOVEnka
Vsak narod ima svoje kulturne zaklade. Jezik, pesmi, glasbene motive, običaje ... Prehajajo iz roda v rod. Zanje mora narod skrbeti sam, če hoče da se ohranijo čim dalj časa. To je smiselno, kajti kulture narodov sveta tvorijo raznolik spekter narodnih kultur. Vsaka od njih je biser v veliki skrinji civilizacije.  
Manj ko jih je v njej, manjše je kulturno bogastvo sveta. 
 
Zato se mi zdi smiselno, da ohranjamo narodne vrednote, tudi zavestno. Sicer bo naša kultura kaj hitro zbrisana iz zgodovine. 
 
Kia res zveni precej borbeno, ampak v bistvu ima prav. Vsaj jaz mislim tako. 
 
Razumljivo pa je, da naše generacije, ki niso skusile vojne in agresije tujih klutur nadslovensko v prejšnjem stoletju, slabo razumejo negativne kulturne vplive, ki jih (tudi) prinaša globalizacija. 
 
 
 
LPR
 

Objavil/a Daimon, v 02-12-2006 01:04,
6. ...
Js pa mislim da Slovenci nimamo sploh neke kulture..sej nas nihče ne prepozna po ničemer, razen po potici..pa še ta je neka varjacija na kajstvem kakšno finsko pito. Vsaj tak občutek dobim, ko pripadnike raznih narodov sprašujem če vedo kje je ta moja Slovenija. Hočem rečt, da zamujamo...tako zelo zamujamo..da je smešno bit v teh časih glede teh stvari optimist...pa sploh mislim, da bo čas nacionalizmov počasi mrknil..sej je že..in se bo rodilo nekaj spremešanega..morda večjega in veličastnejšega...nekaj manj vase zaprtega. zato se mi paranoja glede izgube kulturne identitete zdi nepotrebna. Raznolikost obstaja tudi v spremešanosti. Pa recte da sem nihilst zdej..samo mi sami (in vsak sam) moramo bit pa bo...to je to...delat najprej na nas samih kot duhovih, osebnostih,...jebeš narodne manifeste in podobno sranje...to ni moja celostna misel o tem vprašanju..ampak samo mrvica...ker se mi ne da zdej o tem...no..kmalu več..
 

Objavil/a Klavdija KIA Zbičajnik, v 02-12-2006 01:59,
7. Slovenec in Slovenka
Takole bom rekla... 
Dogodki zadnjega meseca me zelo motijo in bolijo. Predvsem iz stališča... komu je v korist, da spravlja ljudi na ulice, da neti takšno nestrpnost med ljudmi in nam daje v imenu človekovih pravic za pod nos primer družine, ki bi morala že zdavnaj za vse prestopke odgovarjati? Že zdavnaj, a ne zaradi narodnosti, ampak zaradi enakosti pred zakonom! In zakaj ni? Kdo želi, da je videti, da je vse v Sloveniji tako v očeh tujca in očeh malega človeka nemogoče in nevzdržno? Zakaj je med ljudmi takšen strah in dvoličnost? Koga se bojijo, da za zaprtimi zidovi dajo nekomu prav, zunaj pa razmišljajo globalno? Zakaj, če smo v demokraciji? 
Glejte... nobena skrajnost ni prava, ampak moje orožje je bil borbeni napev, pa ne partizanov, ampak nove, lepe, končno samostojne Slovenije. 
Koliko stoletij so bile to sanje naših prednikov? 
Koliko storimo sedaj, ko jo imamo? 
Kje so pesmi o domovini? 
Kje so otroci, ki znajo narisati zastavo, poznajo narečja...? 
Kje je ponos? 
Zakaj vas je sram domovine? 
Naj ti isti otroci vsak dan gledajo po TV, kako njihovi vrstniki spijo v avtu na avtocesti, kako jih je trideset na eni postelji? 
Lepo vas prosim, kdor želi delati in kdor želi pošteno živeti, tako živi. Ni zvezda TV ekrana, je pa gotovo zvezda svoji družini, ki jo preživlja. 
Da... potica. Dišeča potica, ki jo delovne roke matere dajejo iz peči. Človek, nekateri celo življenje trdo delajo, a ne zaslužijo toliko, kot eni ki otroke neodgovorno samo zaradi podpore plodijo.  
Ne moreš ti globalno razmišljati, se obnašati, da je cel svet tvoja domovina, če za mejo nisi nihče in ne boš nihče. Vprašaj ljudi, ki so se izkazali v svetu, kaj jim pomeni domovina. Jočejo, ko o njej pojejo. 
Daimon, to niso manifesti, samo dve možnosti sta, smo pravna ali pa smo brezpravna država. In če smo, potem 
je tukaj mesto za vsakogar in za vse enaka pravila, brez skrajnosti.  
Bi bila bolj zanimiva, 
če bi se zavzemala za hibrid EU? 
Ne čutim, da bi mi Evropa kaj dala, mogoče mi bo nekoč, Slovenija mi pa je in dobro bi bilo, da bi se tega bolj zavedali, ko sedimo v usnjenih sedežih pred pc-jem. 
Rok, kaj naj ti rečem, kot ponovno... hvala.  
:)
 

Objavil/a mathea, v 02-12-2006 02:20,
8. ...
 
 
sLOVEnka ... love? se mi zdi, se ni slovenka beseda  
 
medveda pa po nasih gozdovih presneto love .. se malo pa ga bodo iztrebili  
 
... 
:) 
se opravicujem, ce bom malce kruta, ampak pri taki pesmici se pa res ne moremo pogovarjat o njeni vsebini ...  
 
 

Objavil/a Klavdija KIA Zbičajnik, v 02-12-2006 02:42,
9. Slovenec in Slovenka
Mathea... z vsem spoštovanjem, ampak to niso lutke in morda si le malce preveč odmaknjena, da bi se ti zdelo vredno biti informirana o novem sloganu in logotipu Slovenije... 
I FEEL SLOVENIA. :?  
Veš... LOVE je poudarjen, ker smo edina država, ki imamo ljubezen, kar vmes med tako lepim imenom, se veseliš iskreno z menoj, kajne? :?  
Meni je všeč, ker je logotip... 
 
* moderen 
 
* preprost 
 
* rdeč (srčna dežela) 
 
* in že dviga prah. 
 
Meni je dober, ker... 
 
* ponazarja preteklost (lipa) 
 
* določa, kje sem sedaj (pod Triglavom) 
 
* vem, kam spadam (tam, kjer je moje srce... prihodnost tudi?) 
Tako, da tako že kar slovensko zveni... I feel sLOVEnija, čutiš? 
Tako, da ne boš za luno, rada pomagam, še ena slovenska lastnost, ki ni slaba. 
Glede tega, da bi se bala, da bi izpadla kruta, si pa ne delaj skrbi, niti ne želim, da bi po tem, kar si vele umnega spisala o medvedih, želela, da koga v komentiranju moje pesmi z lovsko puško love... To je bilo, naj se ne ponavlja, še se išče medved, ta ni bil pravi, tako te operem rok, trdim, da nisi hodila tukaj...
 

Objavil/a mathea, v 02-12-2006 03:10,
10. ...
zalostno ...
 

Objavil/a Klavdija KIA Zbičajnik, v 02-12-2006 03:55,
11. ...
Res je. 
Podarjeni medvedje poginjajo v tujini. 
Dobljen Medved ni pravi. 
Slovenski medved ne bo iztrebljen! 
No, sva pa našle malo veselja v žalosti, beri medvedje vsebine... 
Medvedja usluga za lažje spanje, a poizkus je bil. 
 
 
:grin
 

Objavil/a Solvenus, v 02-12-2006 06:54,
12. LOVE&LOVE
Ko sem se nazadnje srečal s slovenskim medvedom, sem mu skušal nekaj dopovedat, pa ni štekal mojega maternega jezika. Po moje je slovenski medved Babilonc.
 

Objavil/a Neva, v 02-12-2006 09:04,
13. O pesmi
ne bi preveč, ker Kii veliko bolj leži drugačno pisanje. 
 
Slogan bi utegnil biti odmeven v svetu, a bi nas verjetno iskali na Otoku. 
 
Tako, da kar se mene tiče, mi je bil vendarle bolj pri srcu lipov list, ker sem se z njim že identificirala in mi je bil proti moji volji odvzet.  
 
Objektivno gledano je trenutno tako kot je napisal Daimon. Prav je pa tako kot je napisal Rok. 
 
Proces globalizacije...ne bo potekal na tak način kot kaže sedaj. In Evropa ne bo taka kot kaže sedaj. Procesom združevanja, sledijo procesi razdruževanja. 
Ker ko postane neka oblika večja od optimalne, je neobvladljiva in znotraj te se pojavijo novi individualni interesi, ki vidijo prednost v nečem drugem. In zadeva se začne podirati. V družbah se to lahko zgodi zelo nasilno in naivno bi bilo misliti, da bi nas obvarovala hudo visoka raven zavesti...ph, ph. 
 
Verjemite, nikoli ne bomo tako bogati, da bi lahko pozabili, da smo Slovenci, to je najbrž nenavadna izjava, ampak.... 
lp Nevenka
 

Objavil/a klas, v 02-12-2006 10:23,
14. ...
Čas nacionalizmov je mimo in pesmi kot je tale zvenijo patetično. Ponosen sem, da sem Slovenec, tako, kot sem ponosem, da sem Štajerc, Ptujčan, stanovalec ulice..ampak sem pa prebivalec sveta. Državljan sveta, če hočeš. Pomoli malo nos kdaj ven iz sloveNIJE. 
 
Logotip je pa totalen crap (če se že igramo z angleškimi besedami).  
 

Objavil/a VILINČEK, v 02-12-2006 10:32,
15. KLAS
Ja imaš prav, čas nacionalizmov je mimo... Ampak, da nas ne iztrebijo, oz. se ne iztrebimo sami... moramo tudi braniti tisto kar imamo...seveda po mirni poti, s korenjem za pasom! 8)
 

Objavil/a Daimon, v 02-12-2006 12:59,
16. ...
se strinjam s klasom.
 

Objavil/a rok grčar, v 02-12-2006 13:52,
17. Klas!
Ne gre zamenjevati pojmov narodna zavest in nacionalizem. 
 
Narodna zavest je kulturni fenomen. 
 
Če si res ponosen na to, da si Slovenec (jaz v takihle situacijah nisem preveč), se vsaj v sebi zavedaš svoje nacionalne identitete. Si torej narodno zaveden. Že to, da pišeš in se pogovarjaš v slovenščini, je tvoj prispevek k njenemu ohranjanju. Ne vem, mogoče celo razvoju. Odvisno, kako dobro obvladaš jezik in pesniško obrt, in o čem pišeš. Ker se očitno ne obremenjuješ s tu odprtimi vprašanji tudi zavestno, tvoje kulturniško delo sicer ni primerljivo s pripevki velikih narodnih buditeljev, zlasti literatov (o njih so te učili v šoli), ki so našo kulturo, z jezikom v katerem se izražaš vred, utemeljili kot posebno kulturno entiteto tega sveta. In zgradili temelje tvojemu ponosu. Mogoče ti to zveni patetično, ampak je res. 
Spomnim te samo na verz: "Slovenc, tvoja zemlja je zdrava!" Takšnih pa je bilo zapisano nič koliko. In posledice: razvil se je lep jezik, tukajšnji ljudje pa smo si bili posledično sposobni zgraditi lasten dom, neodvisno državo. 
 
Nacionalizem pa je politični fenomen. Tu gre za izkrivljeno, vase zaprto in navzven agresivno 
nestrpnost, motivirano s strani politike, a utemeljeno z manjvrednostnimi kompleksi zmanipuliranih posameznikov. Politiki iz strateških razlogov odprejo nacionalno vprašanje zato, da lažje seženejo čredo posameznikov na kup in jo 
po možnosti do zob oborožijo, nato pa naženejo v klavnico. Pri tem jim včasih pomagajo tudi literati. To je mogoče ravno zaradi človeku lastne nestrpnosti do drugače mislečih. V precej milejši obliki si jo, nestrpnost, tudi sam izkazal v komentarju tu obravnavane pesmi, z napol zamolčano zmerljivko. 
 
Nočem braniti Kie in njene pesmi, čeprav priznavam narodno buditeljski duh kot pomembno kulturno kategorijo. Po eni strani se veselim njene borbenosti, kakršna pride prav v primeru morebitne agresije s strani drugih narodov, ki bi jih usmerjala nacionalistična politika. Ni dolgo tega, kar se nam je to dogajalo tako rekoč pred očmi. Nočem braniti te pesmi, ker je led med zrakom in gladino vode, med narodnostnim in nacionalističnim, zelo tenak in lahko to razmejitev človek v konkretnem primeru nepravilno oceni. Ta ocena je zagotovo prepuščena vsakemu posamezniku posebej. 
 
Ne zdi pa se mi na mestu neargumentirana, a nestrpna reakcija, kakršna je bila tvoja. Kot rečeno, ravno nestrpnost je lahko hrana manipulacijam, ki vodijo k nacionalizmu in drugim tovrstnim izmom. 
 
In še glede znaka. Zame je popolnoma nepomemben, saj ne gre za nacionalni simbol, temveč za pripomoček pri turistični promociji. V tem primeru je bila nerodno spolitizirana akcija, ki sodi na področje gospodarstva, ekonomije in ne na področje politike, kaj šele kulture. 
 
Je pa res, da ima ime Slovenija v sebi lepo angleško besedo, to je zares nekaj posebnega in kot naročenega tudi za ekonomske podvige. In zdi se mi smiselno, da promocijske akcije v zvezi z našo deželo potekajo v angleščini, saj je ne promoviramo samim sebi. 
 
Brez zamere in dvignjenega nosu, prosim. Hotel sem ti samo povedati nekaj, o čemer očitno še nisi kaj dosti premišljeval. 
 
LP Rok  
 

Objavil/a ajda, v 02-12-2006 14:00,
18. rok
rok napisal: 
Ne gre zamenjevati pojmov narodna zavest in nacionalizem.  
 
Mislim, da ta pesem "disi" po narodni zavesti in smrdi po nacionalizmu. In ce beres Kiin komentar, nima nobene zveze z narodno zavestjo, ampak z aktualnimi politicnimi dogodki. Mislim, da kot taksna ne sodi na portal in glede cenzure podpiram klasa. 
 
Hja, ne vem pa s cim se bom branila?!?? ko bo dezevalo po meni 
:? :cry :eek
 

Objavil/a rok grčar, v 02-12-2006 14:08,
19. ajda!
Na ta portal sodijo vse pesmi. Ne sodi pa NEARGUMENTIRANA nestrpnost do drugače mislečih. 
 
LPR
 

Objavil/a ajda, v 02-12-2006 14:12,
20. rok
hja in kaj vidis ti argumentiranega v tej t.i. pesmi? Jaz samo politicno provokacijo, zal...se toliko bolj, ker je Kia tako lepo razlozila svojo pesem in se bolj pokazala name. Ce bi vsega tega ne bilo in bi Klas ne zaznal, kaj smrdi, bi bila pesem ena izmed mnogih neopazenih in bledih pesmi, kar je pa seveda skoda za avtorico Kio, ki zna pisati zelo lepe pesmi in to je nesporno.  
 
 

Objavil/a ajda, v 02-12-2006 14:13,
21. popravek
in se bolj pokazala namen, ne name:) 
 
 

Objavil/a Klavdija KIA Zbičajnik, v 02-12-2006 14:14,
22. sLOVEnec in sLOVEnka
V bistvu pesem ni bila namenjena razdruževanju, ampak naj bi prinesla zbliževanje. No, na nek način je opravila svojo nalogo, ker je v vsakemu prebudila vsaj malo zavesti, da nič ni samoumevno, da se tudi mir izbojuje in ni podarjen. Na nas pa je, da ga ohranjamo in s tem našo kulturo. Meni je vseeno kako, delate to globalno ali pa le v svoji vasi, mestu. Tako je... 
Solvenus iz solvenskega postal vsaj slovenski. Me je pa razočaral tvoj nonšalantni odnos, gotovo imaš dober razlog.  
Neva me je naučila, da je drugačno pisanje boljše, morda jo celo naravnost vprašam, katero...  
Za Matheo se ne sekiram, že davno je povedala, da so komentarji pod mojimi pesmimi boljši, kot pesmi same, ampak ni razumela poante in je vpletla medvede, da bi bilo bolj vsebinsko bogato??? Sem se spomnila tiste... medvedek ni bolan, medvedek je zaspan, bo prišla temna noč, medvedek lahko noč.  
Klas... bi te vprašala, kateri jezik govori državljan sveta in katero kravo molze? So me misli ponesle na en hrib, zelo težko dostopen, kjer je živela gospa, sama... v zelo trdih razmerah, a je bila s politiko na tekočem in brala je nemške knjige, ohranila pa zdravo pamet in distanco. In vedno ko pridem iz tujine, se spomnim nanjo in si zavriskam... kako je lepa Slovenija, za cel svet lepot premore. In tako je.  
Vilinček... prav imaš... nacionalizem je skrajno neprimeren, ampak tisti ekstremni. Se bojim, da če ga ne bi bilo, pomešanega z domoljubjem in ljudmi, ki vseeno ali mesijo kruh, klekljajo, vežejo, pojejo, od ust do ust pripovedujejo, rišejo... karkoli z ljubeznijo, da bi se iztrebili sami, ker bi tako želeli biti nekdo drug, nekdo iz sveta, sveta ki smo ga dobili v dar od svojih prednikov, a pozabljamo, da ne zase, ampak še za druge rodove za nami. Kdo jih bo učil? Svet?  
Je idealistično pričakovati eno jutro, ko se zbudiš, namesto dušenja z negativizmom, en preprosti... 
Dobro jutro, Slovenec in Slovenka... 
 

Objavil/a rok grčar, v 02-12-2006 14:22,
23. NACI O NA LIZEM
Kia, je že res, da si rodoljubna, ampak če boš manj patetična, bodo tvoje tovrstne pesmi boljše. 
 
Ajda, je že lepo, da se zavzemaš za Klasa, najbrž ga poznaš, toda upam, da se bo znal tudi sam postaviti zase in našteti nekaj argumentov. Kar se tiče pa razmejitve med narodnostnim in nacionalističnim, sem pa tudi sam povedal, da je krhka in težko določljiva. Spreten politik (tudi spreten politično misleč posameznik) lahko buditeljstvo mimogrede "razvije" v hujskaštvo. 
 
 

Objavil/a Klavdija KIA Zbičajnik, v 02-12-2006 14:33,
24. Slovenec in Slovenka
Vmes, ko sem pisala se je dogajalo dosti stvari in jih nisem videla.  
Samo to, da potolažim Ajdo... 
Po ničemer ne diši, ker tudi jaz ne dišim po tem. Že res, da raje pišem o ljubezni, ampak življenje ni vsakdanji praznik in če me nekdo bombardira, brez da bi me vprašal, če me sme, tudi jaz smem napisati, kam nekaj vodi, če te posiljujejo in hujskajo v glavo...  
Čutila sem tako, morala sem to napisati.  
Jaz zrem naprej, želela bi, da tudi tisti, ki imajo besede na jeziku, a v srcu temo, mrk popolni... ne zavedajoč se, kako srečo imajo, da jih je slovenska mati rodila.  
In to je to.  
 
 

Objavil/a ajda, v 02-12-2006 14:37,
25. rok
Ne poznam klasa osebno. 
OK? Zabolijo me pa stvari, ki se dogajajo, sploh ce so tu otroci in zato sem svoj majhen piskrcek pristavila tudi jaz... 
 
lp, ajda 
 
 
 
 

Objavil/a rok grčar, v 02-12-2006 14:44,
26. mathea!
Mathea zapisala: 
 
"...sLOVEnka ... love? se mi zdi, se ni slovenka beseda...  
 
...medveda pa po nasih gozdovih presneto love .. se malo pa ga bodo iztrebili...  
 
...se opravicujem, ce bom malce kruta, ampak pri taki pesmici se pa res ne moremo pogovarjat o njeni vsebini ..." 
 
Mathea, 
 
beseda LOVE je angleška. Sestavlja jedro imena naše dežele in države. Pomeni pa ljubezen. In ti to dobro veš, v to sem prepričan. Jaz sem vesel, da imamo v našem slovenskem imenu tako lepo in vsemu svetu razumljivo besedo. 
 
Tvoja besedna igra, da medveda pri nas LOVE, je zelo spretna. (Vsi vemo, da si velika mojstrica besednih iger.) Seveda medveda lovci ne ljubijo iz istih razlogov kot midva (jaz se sicer že dolgo nisem ljubil z nobenim od medvedov). Ne drži pa čisto, da medvedi pri nas izumirajo. Iz ognja nacionalističnih konfliktov v Bosni je namreč k nam pribežalo kar nekaj medvedov in deželane je že kar malo strah, ker so kosmatinci baje postali zelo korajžni in prihajajo kar v vas. Ne vem kaj bi storila ti, če bi živela na kmetih in bi ti po vrtu (kjer bi se sicer igrali tvoji otroci) pogosto capljal prijazen, a lačen medo. 
 
IN PA TO, ZARADI ČESAR SE TI SPLOH OGLAŠAM: RAVNO O TEJ PESMI, RAVNO O TEJ PEREČI PROBLEMATIKI JE VREDNO SPREGOVORITI KAKŠNO PAMETNO BESEDO. 
V SEBI NAMREČ SKRIVA ZELO KRUTA IN USODNA VPRAŠANJA. 
 
Tako da se s tabo v tem primeru ne strinjam. Mogoče bi pa se, če bi napisala, kaj te v tej pesmi v resnici moti. In to na tak način, da te bom lahko razumel tudi jaz. 
 
lp rok 
 

Objavil/a Neva, v 02-12-2006 14:47,
27. Kia,
jaz se zavzemam za marsikaj; drugačnost (izvirnost) v poeziji veliko velja...ne podpiram pa ravno vseh izmov...ves čas se zelo zavzemam za lep slovenski jezik in si zato skačem v lase z ljudmi vse povprek. 
Ne morem se navdušiti nad skrajnostjo, ki jo izraža ta pesem v političnem smislu.  
 
Kaj, če se zaljubiš v neslovenca, ki bi bil čudovit človek...in bi se celo malce naučil slovensko, ampak nikoli perfektno???!!! Kam boš vtaknila svoje arijske ideje? 
:?
 

Objavil/a mathea, v 02-12-2006 15:22,
28. ...
rok ...  
 
tisto z medvedi, je bilo kot pravis besedna igra - in je tudi samo tako bilo misljeno ...  
 
seveda vem kaj pomeni LOVE ... in to vecplastno ...  
 
hotela sem le reci, da je pri tej pesmi, ki pise o slovenstvu zalostno, da se obesa na anglesko besedo ...  
 
i feel slovenia , kot je kia pravilno ugotovila, nisem poznala ... in se mi zdi naceloma res zalosten ... se pa strinjam s teboj, da je namenjen turisticni promociji in ne neki nacionalni identifikaciji ... 
 
razlog vec, da me je pri tej pesmi zmotil ...  
 
kar pa se same pesmi tice , se mi ne zdi, da se bomo s takimi lahkimi rimami in s tako arhajicnim jezikom lahko dandanes se postavljali kot slovenci  
 
mene osebno je stil pesemi in njena tema zbodlo v usesa  
 
 
kot pravis - tema je vroca in zanimiva ... ampak morda bi se je bilo treba lotiti malo manj zaplankano ...  
 
 
tole sem na hitro odgovorila ...  
kaj pa vem ....  
 
kaj je danes domovina ? 
kaj je drzava? 
kaj je domotozje in zakaj? 
kaj je narodna identiteta? 
ali je samo ena? 
kaj je jezik ? 
kaj je domaci kraj ? 
 
eh, eh ... prehuda tema zame ... :)  
 
pa lep pozdrav  
 
in nasmeh :)
 

Objavil/a mathea, v 02-12-2006 16:51,
29. popravek :)
ce bi lahko moja prejsnja vprasanja zbrisala .. potem bi jih ... ker se postov ne da popravljat ... naj samo povem, da sem prej na hitro odgovorila, ker so me metali z racunalnika :)  
in sem nametala ta rahlo ;) pateticna vprasanja ( retoricna :) )  
 
tema je vsekakor zanimiva ... in morda bi se lahko o tem malo bolj kulturno pomenili ... no 
saj nekateri ste to v postih ze naredili ...  
 
jaz samo to vem ... da je zame domovina povezana predvsem z jezikom .. in s krajem otrostva in mladosti ...  
 
od kar z "tamalo" govoriva slovensko ... in sem se znova dotaknila "materinih-materinskih" besed , sem veliko bolj sentimentalna kar se tice slovenskega okolja ...  
 
tudi to sem opazila, da sem drugacna od francozov ... nekaj JE , kar nas dela del te nase enote , pa hoteli ali ne ...  
 
ampak, da bi bila pripravljena na to gledati "bojevnisko" ... to pa ne ...  
dogme me redko prepricajo ...  
 
to pa verjetno ni vec nekaj slovenskega ampak nekaj osebnega ...  
 
ampak kljub temu eno drobno razmisljanje : slovenija verjetno ne bo nic dosegla, ce bo tekmovala z drugimi drzavami ... ce se bo skusala na ven kazat lepa in ljubeca ...  
 
danes ljudje , ki pridejo v slovenijo to cutijo ravno zato, ker se s tem ne vazimo ampak tako zivimo ...  
ce pa nekomu to obljubis ... se bodo kaj kmalu proti nam obrnile te sulice ...  
 
joj ... ne maram govorit o vsem tem ... in verjetno mi bo zal tudi za ta post ...  
 
eno vem ... portal je meni lepa vez s slovenijo :)  
 
pa pozdravcek vsem  
 
mateja 
 
 

Objavil/a Klavdija KIA Zbičajnik, v 02-12-2006 19:02,
30. Slovenec in Slovenka
Zdaj po toči zvoniti... 
Recimo, da je Rok ugotovil, da je pesem patetična, bojna, vznesena in bi bila lahko boljša, morda v celofan zavita, je res. Sem pobrskala med svojimi pesmimi, ni edina takšna, ampak gotovo še nekaj časa ne želite videti podobne... :grin  
Človek ni vsak dan razpoložen, biti osladen in diplomatski, le da kje ne bi bil kdo, ki bo prizadet. Človek tudi ni vsak dan enako toleranten in pripravljen skrbeti le za to, da bo izpadel pameten in svetovljanski. 
Politična ta pesem zagotovo ni, vsaj ne bo, dokler mi ni v interesu biti članica kakšne stranke in mi je edini cilj združena, celostna, čim bolj ljudem prijazna Slovenija.  
Zdaj razmišljam o Nevi... vedno sem se pogovarjala, razumela... z vsemi. Če delim ljudi, jih delim izključno na dobre in slabe. Če bi bil moj moški druge narodnosti, bi zmagala ljubezen, sem prepričana. Res pa je, da bi tudi po tem vedela, da me res ljubi, če bi sprejemal mojo Slovenijo, kot jaz njegovo domovino. Torej me to ne bi osiromašilo, ampak bogatilo. 
Kar se tiče drugih narodov, sem vedno spoštljiva in z zanimanjem se od njih učim, a nikdar ne zatajim svoje Slovenije. Zakaj bi jo? Se potrudim, še s prstom namažem mejo na atlasu te lepe kure. Nimam kompleksov, ni me sram, tudi če nihče ne ve, kje to je.  
Včeraj sem gledala film Karavla. Spominjala sem se Ohrida izpred dveh let in šele na koncu filma ugotovila, kaj mi je bilo tako všeč... 
Drugi se znajo okititi in pošaliti o svoji domovini, še najbolj vulgaren stavek deluje posrečeno. Kaj pa mi?  
Ne, mi pa samo pazimo, da ne bi kdo kaj narobe rekel, kar bi nekdo drugi spet narobe razumel in tretji v svet zanesel. Samo tako malo pokončne drže, malo globljega pogleda v zgodovino, malo manj kočijaženja sem želela vnesti takrat, ko sem jo pisala. In ni mi žal, tudi to sem jaz.  
 

Objavil/a rok grčar, v 02-12-2006 20:03,
31. mathea!
mathea, hvala za odgovore. tudi ti čutiš ljubezen do domovine.  
novi časi so nas sicer učili, da je ta beseda sentimentalna. sram nas jo je uporabljati. zakaj ne izobešamo zastav? zakaj rušimo lastne državne simbole? zato, ker smo nezreli, da bi nosili lastno državnost? ker se sramujemo svojega narodnega značaja? smo res narod hlapcev, kot nas vidi kusturica? hinavcev, ki raje zamolčijo svojo misel, kot da bi tvegali soočenje z nekom ali nečim?  
 
ne, nismo. 
 
iz tvojega pisanja je čutiti, da imaš rada naš jezik in ta mali košček sveta. kaj, če si ga bo spet hotel nekdo polastiti in nas pregnati z njega, asimilirati našo kulturo v svoj kolos? če nam bo spet spreminjal  
priimke po svoji jezikovni podobi? nam je res čisto vseeno za naše pesmi? 
 
ne, ni nam. 
 
praviš, da se ne čutiš tako bojevniško. jaz tudi ne. tudi mene dogme ne mobilizirajo.ni več čas za to. ampak narodna ideja, to ni dogma. to ni trobljenje aksiomov in ideoloških gesel. to je jedro kulturne stvarnosti, obarvane z barvami alpskega skalovja, gozdnih, travnih zelenil in svetlobnih kristalčkov na naši obali. in z barvami iz pesmi naših pesnikov. in z občutenji naših prednikov. to smo mi. in tu dam kii prav. se bomo odrekli prednikom? se bomo odrekli potomcem? 
 
ne bomo se. znali bodo slovensko. dokler bo med nami vsaj peščica zdravo mislečih intelektualcev. in umetnikov. in modrih politikov ... in preprostih ljudi, ki ljubijo svoje domove in slovensko pesem. 
 
me je sram, da jaz nisem samo jaz? da nisem samo človek v človeštvu? da sem zraven tega še slovenec? 
 
ne, ni me sram. in zdajle, ko to pišem, nisem sentimentalen. samo priznati si upam, da ljubim slovensko poezijo. SLOVENSKO poezijo. čeprav ljubim tudi pesmi velikih svetovnih pesnikov. in svoje seveda tudi.  
 
ne delam si utvar, da nisem slovenec. nasprotno. ne dam si tega vzeti. in ne dovolim, da bi to kdo vzel mojim potomcem. 
 
in če bo spet treba, evo, se bom pa tudi jaz boril.  
 
upam, da ni zvenelo pregrobo. ker nimam namena netiti prepira.  
rad bi samo opozoril, da je naravna človekova navezanost na dom in na domovino. in da mi je hudo, ko vidim, da se tega toliko ljudi ne zaveda, ali pa se tega celo sramuje. 
 
lp rok
 

Objavil/a klas, v 02-12-2006 20:42,
32. ...
Če pogledamo samo tole: 
 
"Vem, želeli so te jariti 
s črnimi srajcami reke kaliti. 
Vem, želeli so ti pankrte valiti 
v domače mleko tujo kri izliti.". 
 
Čudovit primer strahu pred hudobnimi tujci, ki bodo "umazali" našo kri itd,itd. Se sparili z našimi samicami in uničili naše čudovite gene. Kaj si mislim o tem in tvoji pesmi si lahko ogledaš tukaj (moj skromen prispevek proti slovenski ksenofobiji):http:// www.magdalena.org/Static/ entries/2001/1-033.jpg 
 
Kar se tiče slogana in logotipa - odlično sodita k preganjanju ROmov in Slovencem na barikadah. 
 
Pripadnost neki naciji je v kozmopolitskem smislu le pozitivna posebnost, ki se je nihče ne sramuje, saj mu daje tisto nekaj, zaradič esa je nekaj posebnega med tistimi, ki so nekaj posebnega v na drug način. Manjši kot je narod, ki mu pripadaš, bolj si nekaj posebnega. Tale pesem pa sodi tam..v 19. stoletje. 
 

Objavil/a Klavdija KIA Zbičajnik, v 02-12-2006 20:58,
33. Klas
Dragi moj, Klas... 
Fobija je to, kar si ti skupaj spravil, da bi razložil, kar že vemo. Mešali smo se, se bomo in tukaj ni govora o tem, kako je Francka Jovota ljubila, da sta imela lepe otroke, ker če bi vzela bratranca v drugem kolenu tvoje pogačice, bi bil pa takšen, kot je na sliki... 
Zamudil si, morda razlago ali pa včeraj, ker če bi imel več jajc in se ne bi ustrašil cenzure, bi to svoje delo že takrat kazal na ogled, kot višek inteligence... Mimogrede, mene so to že v srednji šoli učili in naučili, če ne že prej.  
In veš... ena fobija je vzrok za drugo, se tega zavedaš, kako gredo ti procesi?
 

Objavil/a klas, v 02-12-2006 21:23,
34. ...
Haha, draga Kia - potem pa prostim razloži, kaj so tvoje besede "Vem, želeli so ti pankrte valiti, v domače mleko tujo kri izliti.". 
 
Moje delo je bilo pa v ožjem izboru festivala Magdalena, torej sem ga dokaj javno pokazal :))
 

Objavil/a Klavdija KIA Zbičajnik, v 02-12-2006 21:48,
35. Slovenec in Slovenka
Takole piše... 
The real Slovenian 
Idea: Kaja Graj 
Desing: Kaja Graj 
Year: 2001 
Awards: Finalist 
(to si kar zbrisal, sem šla gledati izvirnik) 
Klas je Kaja? Ženska? 
Glede pesmi in razlage... 
Daj, bodi (ti ali pa ona?) tako dobrotljiva in si izvoli prebrati pesem v celostnem sklopu in vse razlage po vrsti... ne da se mi še enkrat ponavljati, samo zato, ker en čudak vidi Slovence dedno bolne. 
The real Slovenian? 
Sramota in višek samouničevalne in samo zatiralne izkrivljene podobe. To je zate umetnost? Delati se norca iz ljudi, ki so dejansko takšni in se ne morejo braniti? Delati se norca iz tistih, ki ljubimo Slovenijo?
 

Objavil/a klas, v 02-12-2006 21:57,
36. ...
Bravo, odkrila si napako na njihovih straneh (imam pisno potrdilo, da ne bo dvomov). 
 
Če mi razložiš, kako si pomen "Vem, želeli so ti pankrte valiti, v domače mleko tujo kri izliti." narobe razlagam, pa se lahko pogovarjava naprej.
 

Objavil/a Klavdija KIA Zbičajnik, v 02-12-2006 22:05,
37. Klas
A tako? :roll  
Pisno potrdilo ima nekdo, ki nima tukaj niti imena in priimka in ta nekdo celo nekaj zahteva, da bi se on izvolil pogovarjati dalje?  
Klas... opravi domačo nalogo sam, od prve do zadnje strani komentarjev, potem postavljaj pogoje, če ti bo avtorica iz začetka devetnajstega stoletja sploh lahko preko goloba pismonoše poslala odgovor... močno dvomim, veš. Se bojim, da se je naveličala teh pet minut slave, jih želiš ti? :grin
 

Objavil/a klas, v 02-12-2006 22:11,
38. ...
S tem si samo potrdila, da je moja razlaga tvojih besed povsem pravilna.  
Gre za strah pred hudobci iz tujine, ki bodo zasejali svoje seme v nederja slovenskih devic..blabla...blalblaba
 

Objavil/a Klavdija KIA Zbičajnik, v 02-12-2006 22:36,
39. Slovenec in Slovenka
Vem, želeli so te jariti 
s črnimi srajcami reke kaliti. 
Vem, želeli so ti pankrte valiti 
v domače mleko tujo kri izliti. 
 
Načeloma jemljem pesem kot celoto. Ker pa stojim za tem, kar pišem in ker ne govorim eno in mislim drugo, čeprav mi je nesmiselno ponavljati, nikdar ne bežim... 
Klas... koliko ti sploh poznaš zgodovino? Če bi jo, potem ne bi tako neumno spraševal. Govorim o načrtnem posiljevanju in o načrtnem iztrebljanju Slovencev. Ne danes, nekoč. Sicer vsi vemo, da so tudi danes ene ženske bolj dovzetne do določenih narodnosti, ampak recimo raje, da ne bo spet vroče krvi, da ni nič narobe, če se deklica zaljubi v galeba, nič ni narobe, če se mešajo narodi, dokler je to prostovoljno in na bazi samo odločanja. Si zdaj zadovoljen? Je napita tvoja kri v mleko provociranja?  
Hvala.  
:upset
 

Objavil/a Tomi, v 03-12-2006 07:32,
40. Slovenec
Slovenci,mali narod z velikim srcem ljubezni do svojega ležišča,preko katerega so skozi tisočletja hrumeli razno razni narodi in niso mogli asimilirati to majhno gmoto trdo v svojem življu, ampak danes, ko gledamo priimke našega naroda, vidimo kako smo prepleteni od te iste zgodovine.Na gotov način smo po načinu svoje volje in ljubezni do svojega praga lahko res ponosni nase in vedimo, da so največji nacionalisti tisti, ki ki niso pravi slovenci ampak tako kot so bili za časa Hitlerja najhujši ravno nečisti nemci s samim Hitlerjem na čelu.Verjamem,da v Sloveniji ne more biti ali živeti danes niti eden avtohtoni Slovenec,a da ni v njegovih genih vsaj nekaj prilitega. Danes je prišel že čas, ko se ne borimo več kot stari plemenski vojščaki proti sosednemu plemenu,niti bi trebali proti sosednim narečjem,ker smo prerasli v svojem osebnostnem razvoju vse to in smo prišli kar se svobode osebnosti tiče, do tiste razine, ko je posameznik postal pripadnik samemu sebi in ni več tistega časa,razdobja, ko smo kot volkovi tulili v en glas tako kot je hotel glavni recimo starešina.Danes vsak v sebi nosi po svoji vesti mišljenje o sebi in se, če le hoče popravlja in usklaja sebe z notranjo iskro tiste veličine, ki se imenuje ljubezen do vsega, ker razume drugačnega zato, ker je vse to sam na gotov način preraščal.Pomoč je edino, kar lahko danes pravi Slovenec da od sebe, a ne vzklike v imenu nekoga ali nečesa preživetega.  
 

Objavil/a Klavdija KIA Zbičajnik, v 03-12-2006 14:17,
41. Slovenka
Veš, Tomi... saj ti dam prav, a vseeno še vedno rada v sebi gojim volkuljo, ki tuli. Čeprav sama sebi, a vendarle morda le ne tako sama sebi. Pomoč pride prav, a ne take vrste, za katero se nekateri skrivajo. Malo mimo konteksta, en dan iz mojega dnevnika...  
 
Zjutraj, 
 
ko si oči 
 
pomažeš 
 
in skozi dan, 
 
ko bereš 
 
naše časopise. 
 
Se fino 
 
zamoriš, 
 
ko gledaš 
 
še dnevnik, 
 
potem nekje v 
 
noč vrlega 
 
Slovenca 
 
pade vse in 
 
tudi rodnost, 
 
ker kleješ, 
 
kolneš, 
 
čisto po domače. 
 
Sapra bolt nazaj. 
 
Preklet hudič. 
 
Krvave dile. 
 
Tristo kosmatih medvedov. 
 
Naj jih koklja brcne. 
 
Hentani paglavci. 
 
Gromska strela. 
 
Bučmani zabiti. 
 
Preklemansko nazaj. 
 
Prmejdunej. 
 
Hudir. 
 
Prekleti buteljni. 
 
Tajkesel nekakof. 
 
Tesla neotesana. 
 
Ako ne 
 
izbereš 
 
nekaj po 
 
lastni izbiri, 
 
si dolgoročno 
 
v pizdolini. 
 
Pedro Almodovar. 
 
(Kdo te je delal po 
 
mojem videnju, tako 
 
življenjskega?) 
 
In pošlješ vse 
 
v špansko vas. 
 
Sam si 
 
dvigneš 
 
veselje do 
 
življenja. 
 
Molitve tukaj 
 
več ne pomagajo. 
 
**** 
 
No, ne čisto 
 
sam. 
 
Zdravo jedro 
 
ne kleje in 
 
ne moli... 
 
ni potrebe. 
 
Dnevi tako tečejo, če te je škoda za vse, stopi v kot in se zbudi, ko boš pohlevna ovca tropa. Večina zapiskov v dnevnik je polnih sonca, kot je večina pesmi sončnih... vse pa ne in ne bodo. Izumetničeno bi bilo lagati sam sebi, če pišeš po občutku, piši vse. Če lažeš, laži tako, da te ne dobijo. Druge poti jaz ne vidim. :zzz
 

Objavil/a Klavdija KIA Zbičajnik, v 03-12-2006 16:08,
42. Slovenec in Slovenka... zadnjič
To je sodobna verzija, brez bojnega naboja... 
 
ČISTI PRI IZVIRU 
 
Čisti občutki tečejo. 
 
Vse kar je čisto drsi. 
 
Skozi srce, lase, oči. 
 
Čista solza gane. 
 
Teče skozi nasmeh, drget. 
 
Po koži navzdol v tla. 
 
Iz tal požene nov cvet. 
 
Roža razprtih, ne ovenelih. 
 
Čisti so beli, lepi. 
 
Ker v sebi čuvajo vse, 
 
barve, ljubezen, zanos. 
 
 
Čisti so le pri izviru. 
 
Tam, kjer vre resnica na dan. 
 
Tam, kjer ni časa za razum. 
 
Tam, kjer ni časa za spomin. 
 
Tam, kjer nebo ljubi zemljo. 
 
Tam, kjer se rojevajo sanje. 
 
Tam, kjer ni umazanih rok. 
 
Čisti se veselijo želje. 
 
Upajo, verjamejo, se dajejo. 
 
Čisti nikdar ne izginejo. 
 
Vedno se pustijo videt, 
 
čeprav so v resnici nevidni. 
 
Tečejo, tečejo, zadnji krog. 
 
 
 
:zzz  
 
Radi se imejte... 
 

Objavil/a Biba, v 03-12-2006 21:02,
43. slovenec in slovenka
Sem že začela nekaj nakladat, pa sem si premislila in bo moj odgovor na aktualno temo "le" pesem: 
 
 
domoljubna 
 
ždim v tej škatli 
stisnjena v severozahodni kot 
premišljujem pregrehe zoper 
porumenele ljudi zunaj  
ki hlastajo za mojim zrakom 
podirajo tuje zidove do nule 
in se hranijo z opekami 
 
mi moramo ostati v škatlah 
da zbiramo besede 
v samokolnice, gnojišča, trave 
 
skupaj pijemo  
rumeno vodo 
 
 
O Klavdijini pesmi pa: Oh, ja .. In: Kaj pa jezik?!? 
 
Lp, 
Biba 
 





Digg!Reddit!Del.icio.us!Technorati!
 
< Prejšnja   Naslednja >




Wanna know something Joomla?
Hit the Joogpot! http://joogpot.eu

The LanternFish, alternative JoomFish support and bugfixed distribution
http://joogpot.eu/lanternfish


Zadnji komentarji

Uporabniški menu





Pozabljeno geslo

Podobne pesmi

Naključne poezije

Vse pesmi trenutnega avtorja

O portalu >> Oglaševanje >> Povezave >> Pišite nam >> Kazalo