Spoštovani

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, zbiranja statistik, deljenja vsebin na socialnih omrežjih in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletne strani soglašate s piškotki.

Več o piškotkih

 
Naslovnica (izbor) arrow BERI arrow Posamezne pesmi arrow Po avtorjih arrow O nevednosti

O nevednosti Natisni Priporoči prijatelju
Napisal/a Patricija Zbičajnik nymphya, v sobota, 20. okt. 07
Ocena urednika:   
Ocena uporabnikov:      (6 glasov)
 

Ko ti zadiši pokošena trava,
vohaš smrt. Mrhovinar.
Ko te gani šopek cvetlic,
gledaš smrt. Mrhovinar.
Ko se cediš nad zrezkom,
si odgovoren za smrt. Mrhovinar...

Žival si. Humanost je le tvoj izgovor.


Samo registrirani uporabniki lahko pišejo komentarje.
Prosimo, prijavite se ali registrirajte.



 Komentarji uporabnikov (18) KOmentar RSS
Objavil/a Providence, v 23-10-2007 02:43,
1. nevednost
Zanimiv pristop, močna in vtisljiva misel v krepkem tisku ... Ampak skoraj proza. In predzadnja verza (o zrezku) me spominjata na parole vegetarijancev. Zato tri zvezdice. 
P.
 

Objavil/a ajda, v 23-10-2007 12:03,
2. O nevednosti
lahko bi rekli sprenevedanje...mislim, da malce prevec hijensko obarvana pesem...in z nasopirjenim ovratnikom proti vsejedim ali normalnojedim.... 
 
lp, ajda
 

Objavil/a Klavdija KIA Zbičajnik, v 24-10-2007 00:09,
3. O nevednosti
Ko mi zadiši pokošena trava, 
voham Tebe. Ljubezen.  
Ko me gani šopek cvetlic, 
gledam življenje. Sončnica. 
Ko se cedim nad zrezkom, 
si moj edini kuhar. Ljubezen... 
 
Človek sem. Ljubezen ni bila nikdar izgovor.
 
 
Kot je napisala Providence, zelo zanimiv pristop, ki ostane močno vtisnjen, ko prebereš in te na momente zatrese. Ampak na življenje ne gledam tako ekstremno, me čisto zadovolji razlaga o prehranjevalni verigi, kroženju... morda si pa dajem potuho, ker imam rada meso? Najraje takšno na pol krvavo... :p  
Ampak, po drugi strani, če ti tako misliš, mi je všeč, da za tem stojiš.  
In bolj ko gledam tisti zadnji stavek...  
humanost je le tvoj izgovor..., bolj se mi zdi, da jih določeno število na ta račun zelo dobro živi. In če še bolj razmišljam... krokarji so vsepovsod. In nevednost. In potem naenkrat nisi več tako ekstremna in jaz ti z lahkoto dam petico, ker res tako mislim.  
:zzz
 

Objavil/a bitje, v 25-10-2007 01:08,
4. Pojasnilo
1. Jaz sem povečini proza, bolj me vabi zven pomena, kot ritmične besede. 
 
Da, to so opažanja bitja, ki ne je mesa. Živali doživljam kot kreature narave, kakor si ti, kakor sem jaz. Moja etika. 
 
2. Včasih je potrebno zvišati glas, da te zaslišijo. Namreč v množici vsakdanjih, vse preveč nepomembnih stvari, je človek vržen v ritem družbe, tradicije. Samo moment je potrebno, da se zaustavi in ozre okoli sebe. Tako je bila tudi najprej ideja. Ideja o pokošeni travi. 14 dni mi je hodila po glavi, zraven pa misli mnogih, ki se raznežijo, ko zavohajo sveže pokošeno travo. Ne rečem, da meni samo to ni všeč. A naenkrat pogledaš stvar iz drugega zornega kota. Kaj je bistvo tega, da ti zadiši pokošena trava. Njena smrt, pohabljenost. Vohaš rastlinsko kri? Resda, ni vedno vse grdo, slabo, polno trpljenja, ampak tudi obratno ni. Ne cvetijo samo rožici in ovčke po trati skačejo. Oboje obstaja. 
 
Ah, malo sem šla ven iz vrste... Kje sem zdaj.. 
 
Se strinjam, bil je srd, ampak tudi to je na nek način kreativna energija, le malo drugačne narave. 
 
Vsejed ali normalnojed? Vsejed se mi zdi preveč laično poimenovano, saj človek vendar ima odpor do nekih reči, kaj vem, zemlje, črvov, lubja, itd. Kar naprimer druge živali konzumirajo, ker lahko. 
 
Pojem normalnost je zelo šibka točka oziroma je tehnica, ki se nagiba sem in tja. Vsakdo lahko najde v preteklosti neko stvar, ki je bila takrat normalna, sedaj pa ni. Ali obratno, takrat ni bila, sedaj pa je. Torej ta normalnost je pogojena z časom, z osebo, z družbo. Pravzaprav težka stvar, ki lahko vsakega obremeni. Zame je normalno ne jesti živali, kajti takšna imam prepričanja. Bolje se mi zdi govoriti o etiki kot o normalnosti, kajti v sebi smo vsi majcen prismukjeni na svoj način. 
 
3. Namen je priti do človeka, njegove vesti, njegovega dela, ki razmišlja na toliko in toliko časa. Želim samo, da bi se nekdo, nekoč zamislil nad tem. 
 
Vsak je na svoji stopnji. Vsak ima bolj ravito to ali ono področje. Vsak gre svojo pot. Jaz ne mislim ljudem zapore postavljati ali luknje kopati, le hoditi ob njimi in jim kdaj pa kdaj pokazati še kakšno drugo pot. 
 
Tvoja interpretacija, si ti. Lepa je :) 
 
Hvala. :)
 

Objavil/a klas, v 25-10-2007 07:34,
5. Samo tole
Pojesti rastlino je ravnotako umor, kot pojesti žival. V obeh primerih ubiješ živo bitje in nobeno sprenevedanje pri tem ne pomaga. Če krikov rastline ne slišiš, še pomeni, da je nisi ubil. Vsakokrat ko vdihneš, ubiješ na tisoče mikroorganizmov. Vsakokrat ko stopiš, jih pobiješ še par tisoč.  
 
To je resnica, vse ostalo je sprenevedanje "jaz sem dober, ker ne jem mesa". Yea, right. 
 
P.S. pesem je pa dobra, še zlasti, ker jo razumem v skladu s prej zapisanim. Vonj pokošene trave je resnično vonj smrti. Je pa tudi vonj preživetja in hrane.
 

Objavil/a Rika, v 25-10-2007 07:52,
6. O nevednosti
Moram priznati, da sama pesem na mene ni naredila nekega posebnega vpliva, porda zaradi načina povedanega..ne vem. Pritegnila me je zgolj iz komentarjev, ki jih je vzpodbudila in razmišljanja v sled tega.  
 
Sama sem probala eno in drugo smer...kaj je prav ne vem, se pa strinjam s Klasom.  
 
Lahko se tolažimo, da smo najboljši, ker smo drugačni, ker 'ne ubijamo' živali, po drugi strani ubijemo pajka, ker se bojimo...ok banalen primer ampak resničen.  
 
Žival si. Humanost je le tvoj izgovor. Še najbolj resnična in všečna zadeva.
 

Objavil/a bitje, v 25-10-2007 11:33,
7. Pojasnilo 2
5. Klas, strinjam se s tvojim prvim delom. Čeprav nekateri rastlinski proizvodi so "čisti", naprimer sadje, žita,.. s tem ne ubiješ rastline. 
 
Ko stopam, gledam pod tla. Nikoli ne želim zavestno pohoditi deževnika, polža ali kakšno drugo malo žuželko. Če se to nevede zgodi, mi je hudo, globoko v sebi se opravičim bitju. 
 
Jaz nisem dobra ker ne jem mesa. Jaz sem le na poti , ki je dolga, a ne vključuje samo vegetarijanstva, ker tako stvar postane samo ozko gledana. Dobrota je velik, objemajoč pojem. Na več načinov ga lahko izkazuješ. 
 
Hvala. Le tega dela preživetja nikoli nisem razumela. Tako se poudarja v naši družbi. Vsak se bori, želi imeti, boji se, da če ne bo imel bo kaj izgubil. Drugače gledam na ljudstva, ki imajo preprosti družbeni sistem, ki živijo onkraj naše civilizacije, ki res morajo preživeti. Do njih ne bo prišla država in jim dajala socialno podporo. Lovijo res za preživetje, ampak začuda se ohranja nekako ravnovesje med njimi in naravo. Če pa pogledamo nas, mar ne vidite koliko stvari človek uničuje? Ker hlepi za vedno večjimi materialnimi dobrinami. In potem imaš skrajnost nas, ki imamo na veliko farme smrti(izraz iz kulture vegetarijancev), v vsakem velikem mestu McDonaldsa , američane, ki se pitajo z mesom in ostalo redilno hrano do neokusne debelosti. To me moti. Zahodni človek gleda na vse samoumevno, le včasih se ga dotaknejo malo bolj razmišljujoče stvari iz področja etike. Toliko lačnih bi bilo veselo samo kruha, medtem, ko se govorci preživetja iz zahodnega sveta bašejo z svinjarijo. Spet ostro rečeno, da. Čeprav pristaši teorije preživetja, bodo rekli, da je to normalno, da morajo biti eni ljudje bogati, močnejši, ter preživeti, drugi pač ne, ker so prešibki in so morebiti imeli nesrečo, da so se rodili v revnem okolju. Pa to je zdaj spet ven iz konteksta... 
 
Poglej, meso ne potrebuješ. Ker če bi ga, bi vegetarijanci vsi po vrsti oveneli. Je le vprašanje osebne izbire, je vprašanje tvojega jezika in njegovih tankočutnih brbončic. Pri meni je jezik prepustil srcu in razumu odločitev. :) 
 
6. Razumem, da ljudje povečini ne marajo ostrega in neolepševalnega načina. A nekako s tem le pritegneš jih vsaj do komentarja, da izrazijo svoje mnenje. Ne samo: lepa mi je. 
 
Če ne veš, to pravi tvoj um, vprašaj še srce. 
 
Nikoli ne moreš biti najboljši, drugačnost ti tudi tega ne da. Ampak drugo je, se truditi za izboljšanje sebe in svojih navad. 
 
Ne ubijam živali vede, pajeka pa tudi premestim ven ali v drug prostor, le zakaj bi se bala te majhne večnoge živalce. Preprost primer, ampak resničen.
 

Objavil/a klas, v 25-10-2007 11:57,
8. žita
Resnici na ljubo - žita so semena in semena so majhna živa bitja v stanju mirovanja.. rastlinski ekvivalent zarodka.  
 
Če kdo ne je mesa, ker mu ne ustreza - kul. Da je pa s tem storjenega karkoli dobrega je pa larifari. kar se prehranjevalnih navad tiče je pa znanstveno dokazano, da imajo najdaljšo življenjsko dobo tisti, ki jedo malo mesa, saj v vegetarianski prehrani primankuje določenih aminoskislin, iz preprostega razloga, ker ljudje nimamo ustreznega prebavnega trakta.  
 
Pa še tole - če kdo trdi, da so vegetarianci na višji stopnji kot tisti, ki jedo meso, naj pri tem pomisli, da so po isti logiki potem na višji stopnji tudi recimo.. krave.
 

Objavil/a bitje, v 25-10-2007 18:48,
9. Klas, klas, klasek :)
Bi rekla, da semena ne boli, ko jih poješ. Vendar čutim, da bom dobila nazaj: Saj tudi rastline čutijo. 
 
Je dobro pustiti bitju, da živi? Je dobro. Pri nas doma smo že od nekdaj imeli kokoši, a odkar sem se odločila za vegetarijanstvo, sem prepovedala, da jih ubijamo. Rada jih imam, včasih ko sem bila večkrat doma sem jih tudi večkrat cartlala. Niso le piščanec v omaki, ampak so posrečena bitja. Bitja, ki si zaslužijo živeti. Ne morem jih spustiti na prostost, ker ne bi preživela. Zato jim želim omogočiti vredu pogoje. Mar v tem ni kaj dobrega? 
 
Statistika je laž. Morda bom živela še par let, morda bom dočakala 120. Na to vpliva več dejavnikov, ne samo prehrana, ki pa priznam, je zelo pomembna. 
A glede prebavnega trakta nisem sigurna, mislim, da imamo prebavni trakt daljši kot mesojedci in tudi bolj zgubanega, podobnega rastlinojedcem. Vendar pravim, da glede te stvari nisem najbolj ozaveščena, zato ne bi rada laično govorila. 
 
Imaš sočutje do živali, to je vse. Vsekakor moraš tudi gojiti sočutje do ljudi. 
Govorimo o ljudeh, ki so razmišljujoča bitja, ne o vseh prebivalcih naše zemlje. Govorim o ljudeh, na kakšni stopnji so. Ne napadam nikogar, ki ni vegetarijanec, da ni na visokem nivoju, vsekakor ima druge kvalitete, ki jih morda jaz nimam. Poglej iz mojega vidika, ki se oprijemlja budizma oz. etike. Vsekakor pa tudi gledam bolj sentimentalno, čustveno, morda ne tako razumsko kot ti. Težko je razložiti neko čustvo z besedami, sploh nekomu, ki to ne čuti. Zaenkrat še to ne znam posredovati. 
 
Boš še v sledečih dni kaj dopisala, morda mi boš še odgovorim. Sedaj pa šibam domov. :)
 

Objavil/a Yggradsil, v 25-10-2007 19:59,
10. bla bla bla
Torej, poglejmo. Vegeterijanstvo... Najprej o mesu. Konzumiranje drugih živih bitij je skozi prehrano izražena volja do moči. Človek poskuša nadvladati svet, v katerem živi in ki je v svojem bistvu absurden. Gre za ponotranjen upor. Močni, plemeniti, življenje uživajoči, uporni, če hočete, bodo svojo osebno "nadvlado" nad svetom podzavestno izražali tudi skozi (rahlo banalno) mesojedost. Pri vegetarijanstvu pa poznamo dve možnosti: bodisi gre za obliko asketizma, vzhodnjaške vdanosti v usodo, pasivnega sprejemanja sveta v duhu spoznanja "Jaz trpim in nočem trpeti," ali pa gre za psevdokrščansko, ressentimentalno zanikanje življenja. V vsakem primeru je v eksistencialnem smislu vegetarijanec v slabi veri, saj gre za odločitev zoper življenju lasten boj, če pa že za življenje, pa za pasivno vztrajanje, v posmeh strogi naravni selekciji. Se pravi vegetarijanstvo morda, vendar nikar glede tega sprejemati kulpoznih odločitev. Humanum sum nihil humanum mi alieno puto. Pa še to: Kako bi naj bila humanost izgovor človeka za dejstvo, da je žival?? Po eni strani "OMFG ne jesti ubogih malih živalic," po drugi pa je beseda žival v zadnjem verzu uporabljena skoraj kot žaljivka. Tudi prijazne male živalice se jedo med sabo, tako da če poješ sadje, si pojedel ubogega iz maternice izrezanega otroka? --- Pod črto: Sem vegan, v katero skupino spadam, pa se odločite sami.
 

Objavil/a bitje, v 26-10-2007 15:29,
11. Bla?
Prosim, da mi razložiš sledeče besede oziroma besedne zveze: psevdokrščansko, ressentimentalno; kulpoznih; Humanum sum nihil humanum mi alieno puto. Hvala. 
 
Yggradsil, všeč mi je tvoja razlaga, mnenje, čeprav je zelo filozofskega tipa, se pravi dokaj strokovna, zato jo moraš večkrat prebrati, da jo razčleniš. :) 
 
Dejstvo je, da je človek žival. Ampak srečala sem že mnogih ljudi, ki zanikajo to. Imajo se za nekaj več, zgolj zaradi tega, ker smo mi ljudje razumska bitja, ker naj bi bili intelektualno bolj sposobni kot živali. To dajajo veliko preveč v prednost. Ne opazi se koliko spretnosti je potrebno, da pajek zgradi svojo mrežo, ali da se lastovke vračajo vsako leto na isto mesto nazaj. Preprosto ne vidijo nič razen sebe. Človek se vrti okoli človeka, narava postaja nezanimiva. 
 
Ni nikakršnega vzklika OMFG. Ali si odgovoren za smrt živali, ki jo poješ? Si, ker se zaradi ljudi ubijajo le te. Preprosto. Resnično. Da pojdem še drugam. Si odgovoren za onesnaževanje narave? Si, ker tudi ti uporabljaš avto, ne recikliraš odpadkov in tako naprej. Poglej, gre se samo za to, da človek spozna, da je tudi on del naše družbe in da prispeva slabe stvari, prav tako kot dobre. Zakaj mrhovinar na koncu? Ker je mrtvo meso, ni ga sam ulovil, ampak "našel" tam nekje v trgovini. 
 
Torej ta: Žival si, pomeni le spustitev na prvotna tla. Razmišlja človek ko je meso? Razmišlja ko uničuje naravo? Ponavadi ne, to mu je samoumevno. Meso ima pomen hrane, predmeta. Nima več pomen bitja, bitja ki je živelo. Človek žal pred sabo nima jagenjčka, žrebička, zajčka(vem, ljubkovalno), da bi mu pogledal v oči preden bi ga ubil. Ne vem, zakaj bi neka žival umrla, da bi jo lahko pojedla? Naenkrat tako ničavo postane življenje, zgubi vrednost. 
 
Humanost je tvoj izgovor. Morda le ni v kontekstu celotne pesmi, ampak naj bi pomenilo to, da se človek samo rad postavlja, da je človek, to mu je všeč, to ga dela nekaj višjega, ampak kljub temu ravna vse prevečkrat po nagonu, ne razmišlja kaj dela. Večina etiko povezuje samo z človekom, žal.
 

Objavil/a klas, v 26-10-2007 15:33,
12. rastline?
Rastline pa ti ni žal..ali pač zarodka-semena?  
 
Če hočeš po tej logiki ostati moralno čista, se moraš spremeniti v rastlino, ki s fotosintezo predeluje co2 v hrano.
 

Objavil/a Sinatra, v 26-10-2007 21:30,
13. Odgovor na "BLA"..
G. Yggradsil... 
prosil bi te, da ne "kopiraš" bla-jev(tudi sam sem pred kratkim tako naslovil svoj komentar) drugih, ker sem mislil, da berem že svoj komentar(samo to in 0 drugega, drugače pa ITAK nasljavljaš kakor hočeš-ddd).  
Namreč, kako sem takoj vedel,da ni moj komentar: za branje mojih komentarjev človek ne potrebuje slovarja & tudi ne potrebuje "transcendenčne superiornosti", da opredeli svoj izvor, ki pa tako ali tako izvira iz prednikov in ne (samo) iz njega samega. 
Sicer pa (ali se sam sebi) "posmehuješ", ko nasloviš bla bla bla; ker zdi se mi, da samo to slišim, ko preberem tvoj komentar. Pa sploh nimam 0 proti veganom. Rad bi le dobil v roke slovar, ki si ga sam izdal, ker napisano je kot odmev infantilnega super-bladača. Točno tako. Kar nekaj. Najbolj kar me zaskrbi je, da celo poznam vse izraze a mi že tako preseda ista zlajnana "moderna ideja o čistosti", ki izhaja iz "meso je bljak". Če bi mislil, da si moški, bi ti rekel,da si ženska. In če bi mislil, da si ženska, bi ti priporočil dober zrezek. Na vsake toliko se tudi "normalnemu" lahko zmeša in napiše tak komentar, ker mu primankuje beljakovin. Potem se pa ženske sprašujete kje so vsi deci in zakaj jih je večina metro... Ne vem kaj naj Vam rečem dame... Beljakovine preprosto niso več "IN". 
Dvignjene sablje. 
S. 8)
 

Objavil/a bitje, v 28-10-2007 15:16,
14. O rastlinah...
Včasih se že vprašam ali je dobro izpuliti neko rastlino in jo pojesti. Ampak nekako vem, da imajo manj razvite čute. Logično seveda ni, priznam, a nekako vidim večjo povezavo med ljudmi in živalmi. Podobni smo si. V očeh jim vidiš veselje, trpljenje. Včasih mislim, da je samo dovolj, če si hvaležen za hrano, ki jo imaš. 
 
Težko bi bila moralno čista samo s tem, da se ne bi prehranjevala z drugimi bitji. Morala se veže tudi na druga področja: kako ravnaš z ljudmi, okolico, morebiti kako ravnaš tudi sam s sabo. 
 
Glede semen še: Človek oziroma žival je sejalec če ve ali ne. Mnoga semena so odporna na želodčne sokove in ko zapustijo telo se vsejejo kamor pač padejo in začnejo novo življenje. Meni se to zdi imeniten sistem narave, človek pa tako sam pozna, da več vlaknin zaužije, tem boljše. :)
 

Objavil/a Yggradsil, v 31-10-2007 23:42,
15. bla št. 2
Bitje - beseda psevdokrščansko je uporabljena v smislu krščanski morali podobno, na kar se navezuje tudi naslednja beseda - ressentimentalno, se pravi zavistno, zavistno z vidika zanikanja življenja kot večnega, samemu sebi namenjenega boja, ki ne potrebuje zunanjih vzvodov, da bi doseglo samopotrditev. Kulpozno - malomarno; Humanum sum nihil humanum mi alieno puto - človek sem, nič človeškega mi ni tuje.  
 
Sinatra - pojma nimam, o kakšnem kopiranju "bla-jev" govoriš. Kar se samoironije tiče: da, vsekakor se posmehujem samemu sebi in svetu, ki me obdaja, kot vsak izmed nas (tudi ti), pa če se tega zavedam ali ne. Tukaj ni prostora za demokracijo, gre za gola dejstva. Morda jih zaznaš, morda ne, nikakor pa zanje ni potrebna nikakršna "transcendenčna superiornost". Slovar najbrž za nekatere. Kot opažam si moj post interpretiral popolnoma napačno; sam zagovarjam "mesojedost" in absolutno uživam v medium-plus steakih, vendar mi užitek preprečujejo zdravstveni razlogi. Življenje ali mesojedost? Življenje. Kot je torej razvidno, kritiziraš stvari, o katerih nimaš niti najmanjšega pojma. Dva centa iz slovarja infantilnega super-bladača. 
 
P.S.: se opravičujem vsem prizadetim za pozen odgovor, bil odsoten
 

Objavil/a Sinatra, v 01-11-2007 17:31,
16. Prvi zamah (bla #3)
Ok. Zdaj razumem; mogoče če bi se mi dalo bolj podrobno prebrati napisan komentar; bi celo razumel. Oz. se mi je vse napisano res zdelo kot bla bla bla; ne zgolj kot samoironija ampak kot brezpotebno nakladanje.  
Mogoče zato tak odziv z moje strani. Si ne morem pomagati. Preberem, napišem, me briga kaj si kdo misli. Vedno pa sem odprt za razlago in nenazadnje tudi oblikovanje ali pa celo spreminjanje svojega prvotnega mnenja. 
Osebno pa mislim, da precej dobro ločim med nakladanjem in tehtnim komentarjem. Tako, da ni stvar v tem, da nimam pojma. Stvar je v tem, da se ravnam po instinktu. Storim in kasneje "obžalujem". Zdaj mislim drugače. Vseeno ne zelo drugače... 
P.S. 2 centa? Haha. Kupi si humor.
 

Objavil/a Yggradsil, v 01-11-2007 18:50,
17. bla xy-ič
Rahlo nekonstruktivno se je spuščati v kritiko stvari, ki se ti jih niti ne ljubi prebrati. Potreben je želodec. Če ne prebavljaš; v redu, ampak to pač ni moj problem, zato mi ne težit s svojo dieto.  
 
P.S.: verjemi, da se mi zdiš zelo zabaven, najbrž zaradi mojega slabega smisla za humor. Res bi se moral zamislit nad sabo. 
 
P.P.S.: predolga debata preko komentarjev mi ne sede pretirano, zato strike back pa greva na eno e-rundo ;)
 

Objavil/a tinarbxy, v 10-01-2011 04:26,
18. bla bla
žival si v vsakemu primeru,nehumanosti si se pa naučil....
 





Digg!Reddit!Del.icio.us!Technorati!
 
< Prejšnja   Naslednja >




Wanna know something Joomla?
Hit the Joogpot! http://joogpot.eu

The LanternFish, alternative JoomFish support and bugfixed distribution
http://joogpot.eu/lanternfish


Zadnji komentarji

Uporabniški menu





Pozabljeno geslo

Podobne pesmi

Naključne poezije

Vse pesmi trenutnega avtorja

O portalu >> Oglaševanje >> Povezave >> Pišite nam >> Kazalo